EestiMV2019 projektor

Sihtimissüsteemid

Bowlingumängija jaoks on kõige olulisemad kaks küsimust – kuidas saada strike ja kuidas saada spare. Viimase lahendamiseks aitab kaasa sihtimissüsteemide tundmine, mis muudab enamuse spare'i kombinatsioonidest kergesti saavutatavateks. Enamasti kehtib üks põhimõte nii otse- kui ka vindipalli kohta.

Vaatleme lähemalt süsteeme, mis on võrdselt efektiivsed ja mida enim kasutatakse. Pole olemas absoluutselt kindlat viisi spare'ide saamiseks, kuna iga kord tuleb arvestada konkreetsete rajatingimustega, seega peab igaüks ise otsustama, milline süsteem, kus ja millal talle kõige paremini sobib. Populaarseim on 3-6-9.

3-6-9

Selle süsteemi puhul muudetakse lähtekohta 3, 6 või 9 liistu võrra paremale või vasakule, kuid sihtimismärk jäetakse samaks. Lähtutakse kahest joonest: avaviske (strike) ja nurgakurika (corner-pin) viskejoonest.

Kui mitme liistu võrra liikuda? See on väga lihtne: tuleb muuta lähtekohta kolme liistu kaupa: üks blokk iga järgmise kurika kohta alates peakurikast (vt joonis 1) või nurgakurikast (joonis 2).

3-6-9 vasakul

Näiteks püsti on kurikas nr 4 – liikuda tuleb strike'i viskejoonest ehk esimese viske lähtekohast 6 liistu paremale

3-6-9 paremal

Näiteks püsti on kurikas nr 6 – liikuda tuleb nurgakurika viskejoonest lähtudes 3 liistu paremale.

NB! Vasakukäelistel on kõik sama, kuid peegelpildis.

2-4-6

Kasutatakse ka 2-4-6 süsteemi, mille puhul jäetakse lähtekoht samaks, kuid muudetakse sihtimismärki vastavalt 2, 4 või 6 liistu võrra. Seda on eriti sobiv kasutada rajal, kus näiteks seina või pallihoidja tõttu ei ole võimalik liikuda oluliselt vasakule või paremale.

KISS

Keep It Simple Stupid! ehk tavalise plastikpalliga otse ja kõvasti – töötab samuti edukalt.


© 2008 EVML, teksti koostas: Marik Lutter, joonised: Tauno Timmermaa

Logo

Bowling

  • Eesti Veeremängude Liit MTÜ
  • Mõtuse tn. 36
  • Tallinn 12620
  • bowling@evml.ee